maandag 11 februari 2013

.




O, DE  LENTE 
  

Ik verlang zo naar de lente,
die de winter zal verdrijven.
Merels in de bosjes, koetjes in de weide,
huppelende lammetjes en mekkerende geitjes.
Blaadjes aan de bomen, eendjes in de vijver,
fladderende vlindertjes, de duisternis voorbij,
o, wat maakt me dat toch blij,
en dat allemaal voor mij...

Ik verlang zo naar een geliefde,
die de koude zal verdrijven.
Lopen door de velden, fietsen op de heide,
hand in hand de wereld in, de somberheid vermijden.
Zuchten van verliefdheid, nooit meer hoeven lijden,
kussen op een bruggetje, de regenboog voorbij,
o, wat maakt me dat toch blij,
en dat allemaal voor mij...


  Marlou Witzel.
Henry Kloostra.


5 opmerkingen:

Marlou zei

Dag Henry,

ja... wat een mooi gedicht hebben we in elkaar gezet.
Ik weet nog waar dat was, zelfs op welk pad.
Na de borstkanker liepen we te fantaseren over de lente.
En die kwam!!

En alles kwam goed.
Zo zie je maar: er moet veel meer gefantaseerd worden!!

XX, Marlou

.



Anoniem zei

Wat een leuke gevoelige tekst!!!!
Het geeft precies weer waar ik nu ook naar verlang..... warmte, geluk, een nieuw begin en dan natuurlijk dartelen als een lammetje. Nou ja, op mijn leeftijd: schaap.
Aja

Marlou zei

Ja... dat was een mooi lied in een gekke periode.
Ik weet nog precies het pad...
En hoe we daar deze tekst al zingende verzonnen...

Mooi!

XX, Marlou

.


gerdaYD zei

Een knappe samenwerking van jou en je lief maatje!

fred van der wal zei

hallo Henry en Marlou,
Misschien is het iets voor jullie....a.s. zaterdag opening van de vroege fotos van de Rolling Stones rond 1963. In Galerie Planting, eerste Bloemdwarsstraat. Van 1 tot 4 geloof ik.
groetjes
Fred